fredag 6. januar 2012

Snørr og tårer...

For en møkkakveld dette ble!
Jeg ble stoppet av en superarrogant politimann i kveld, 150 meter fra bensinstasjonen, som kunne fortelle meg at jeg manglet et lys foran. Det virket da jeg satte meg inn i bilen, men jeg har ikke merket at det kuttet iløpet av kjøreturen. Noe jeg også sa til han. Men - det burde jeg ha gjort, visstnok. Hvem som helst kunne sagt at pæra hadde gått iløpet av kjøreturen, så den gikk han ikke på. Mye styr og om og men. Jeg forsøkte å si jeg hadde ekstrapære i bilen, men det hjalp ikke; jeg hadde kjørt uten riktig lys, så da fikk jeg ikke mindre enn kr. 2 000,- i forenklet forelegg!
Og dumme meg skrev under på at jeg vedtok forelegget! Følte meg ganske pressa til det. For som han sa da jeg spurte om jeg hadde noe valg: ja, du kan velge og ikke gjøre det, men da blir det anmeldelse og påstand mot påstand, og det hjelper deg ikke. Jeg kan og skal klage på dette. Har forhørt meg litt rundt, og synes selv jeg har noen "gode poeng". Men jeg føler det som å skulle klage til storebroren til han jeg er uenig med. Vi får se hvordan det går til slutt.
Det har ihvertfall blitt endel snørr og tårer her i kveld. Jeg griner for "alt" når jeg føler meg urettferdig behandla, er sint eller er lei meg. Sånn er det bare med meg... Og i tillegg har jeg vondt i halsen, er slapp i ånden og det hele... Like greit å ta all klaginga på en gang ;o)

Det som er positivt i dag, er at jeg har gått ned 1 kilo siden tirsdag (eller var det onsdag). Det er egentlig helt uvesentlig, men det er det som er positivt i dag. Vi har hatt taco til middag i dag, og da lager jeg av kyllingkjøttdeig. Synes den er best, i tillegg til at den er nøkkelhullsmerket :o)

I morgen skal jeg jobbe et par timer. Akkurat nå ser jeg ikke fram til det, men det blir greit å bli ferdig med det jeg holder på med.

USJ!! - Kanskje like greit at jeg går og legger meg!

God natt!!

2 kommentarer:

  1. Monica Sypriansen6. januar 2012 kl. 23:24

    Forstår din frustrasjon.. trodde ikke de ga bøter på lyspærer... Ja dette må du klage på også 2000.- Det er dyrere enn å prate i mobiltlf... Så flink du har vært . Følger du diett ? Jeg har sluttet å røyke og det merkes.. Jeg må ut å gå så i dag etter Taco ( typisk fredgskos ) Reiste jeg meg opp fra sofaen og sa NET vi må ut å gå... Tro om det var noen trøtte tryner som lurte men jammen ble de med ut alle sammen... Digg men trenger virkelig noen tips assa.. Klem og gleder meg til å se deg igjen :) GOD helg...

    SvarSlett
  2. Hei Monica.
    Jeg følger ikke noe spesiell diett. Jeg prøver å leve etter et enkelt matematikkstykke: energi inn minus energi ut er lik vekttap/vektøkning.
    Det aller beste tipset er planlegging. Vi setter oss ned hver lørdag og planlegger hva vi skal ha til middag gjennom hele uka. Da blir det mer gjennomtenkte måltider og ikke lettvint løsninger med mye kalorier.
    See you tomorrow :o)

    SvarSlett