mandag 28. mars 2011

Jeg blogger!

Himmel og hav! Nå har jeg blitt en blogger også.
I første omgang tenkte jeg å skrive litt om min "kamp" for å gå ned i vekt.
Jeg føler jeg legger hodet på hoggestabben ved å "brette meg ut" her nå, men det får så være.
Jeg har vært overvektig i 11 år nå, og det er absolutt ikke å foretrekke.
Det fysiske er en ting, men det psykiske er det verste.
Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt at "det er jo bare å spise mindre og bevege seg mer!
Eller - "Feite folk kan skylde seg selv!
Ja, jeg vet at det "bare" er å spise mindre og bevege seg mer, men jeg har bare ikke klart det! Og jeg skjønner ikke hvorfor!
Men nå har jeg fått opphold ved Hjelp24 NIMI Ekeberg for behandling av overvekt. Begynner førstkommende torsdag. Der skal vi trene og ha teoretisk undervisning.
Vi skal drive med sykling, stavgang, saltrening, styrketrening, ballspill, bosuball, bevegelse til musikk osv.
Jeg gleder meg utrolig mye til å komme igang, men samtidig er jeg livredd for hvordan det blir.
- Jeg gleder meg faktisk til å begynne å trene igjen.
- Jeg gleder meg til å ha noen som pusher meg avgårde - selv om jeg helt sikkert kommer til å klage som bare det.
- Jeg gleder meg til å lære mer om kosthold og ernæring
- Jeg gleder meg til å lære meg å mestre det å skulle gå ned i vekt.

SÅ HVORFOR GRUER JEG MEG??

1 kommentar:

  1. Så heldig du er da.. Dette går jo bra du får jo hjelp! 11 år overvektig? Hva med mine 35?

    Lykke til! (gidder ikke å skrive at dette klarer du, for jeg vet hvor vanskelig det er å slanke seg!!)

    SvarSlett